Racek

Razor Love - Neil Young

存档灵魂:

Razor Love
爱在剃刀边缘

 

【歌词】

 

I got to bet
that your old man
Became fascinated
with his own plan
Turned you loose,
your mama too
There wasn't a thing
that you could do.
我敢打赌
你的老情人
变得越发迷人
用他固有方式
让你轻松自如
就像你亲爱的妈
但没有一件事
你能为她去做到

But I got faith in you,
It's a razor love
that cuts clean through.
I got faith in you,
It's a razor love
that cuts clean through.
但我相信你终会明白
爱就在剃刀边缘
让一切明了简单
我相信你终会明白
爱就在剃刀边缘
让一切明了简单

You really made my day
With the little things you say
你让我感受到我的每一天真实存在
在你唠叨不停的细小琐事上

Looking through
the window at a silhouette
Trying to find something
I can't find yet
Imagination is my best friend
Got to look out for
the greedy hand, greedy hand
Make a living like a rolling stone
On the road
there's no place like home
Silhouettes on the window.
透过
窗的轮廓
想去找寻
但却难寻
想象是最好的朋友
朝思暮想
伸出渴望的双手,张开渴望的臂膀
生活像一块滚石
起伏跌宕在路上
没什么地方能像家一样
给你窗的轮廓

Who was it made
your eyes flicker like that
Tell me baby,
how'd you get the knack
You came to me with open arms
And I really
took you down the track
是谁注定
让你双眼闪烁
告诉我,宝贝
你怎得此魔法
快来投入我张开的双臂
我在等待
迎接你的归来

Now all I've got for you,
Is the kind of love
that cuts clean through.
All I got for you is razor love
It cuts clean through.
现在我的一切只为你
这是否就是那种真爱
爱就在剃刀边缘
我对你的爱保留最后
爱就在剃刀边缘

You really made my day
With the little things you say
你让我感受到我的每一天真实存在
在你唠叨不停的细小琐事上

Now I'm looking through
the window at a silhouette
Trying to find something
I can't find yet
Imagination is my best friend
Got to watch out for
the greedy hand, greedy hand
Make a living like a rolling stone
On the road
there's no place like home
Silhouettes on the window.
现在我透过
窗的轮廓
想去找寻
但却难寻
想象是最好的朋友
望眼欲穿
伸出渴望的双手,张开渴望的臂膀
生活像一块滚石
起伏跌宕在路上
没什么地方能像家一样
给你窗的轮廓

You really made my day
With the little things you say.
你让我感受到我的每一天真实存在
在你唠叨不停的细小琐事上


评论

热度(12)